L'histoire de Je m'appelle

Je m’appelle is geboren uit een droom. Een droom om van scratch af aan een merk te ontwikkelen dat aansluit bij de wens van de vrouw die precies weet wat ze wil. Een vrouw die het prettig vindt om online te winkelen en prijs, kwaliteit, gemak en baas zijn over eigen tijd belangrijk vindt.

Het ‘Je ne sais quoi’ gevoel
En zo werd Je m’appelle geboren. Het eerste Nederlandse kledingmerk dat alleen online (2014) verkrijgbaar is. Een casual chique dameskledingmerk, goede kwaliteit voor een goede prijs. Met een Frans accent. Franse vrouwen verstaan namelijk als geen ander het ‘je ne sais quoi' gevoel; Het lijkt alsof ze zo maar iets aan hebben getrokken, maar het klopt precies. Alsof het ze niet zoveel kan schelen (is niet waar natuurlijk). Dat is het ultieme ‘je ne sais quoi'-gevoel. Een casual chique gevoel dat je look creëert zonder dat het je uren kost.



Je m'appelle

Je m'appelle betekent ‘ik heet’. Omdat je zelf je eigen invulling geeft aan je naam, aan wie je bent en wat je draagt. Bovendien klinkt het natuurlijk prachtig Frans, dat past bij het ‘Je ne sais quoi' gevoel.



Mix and Match
Doordat er geen beurzen, agenten en detailhandel bij Je m’appelle aan te pas komen, kunnen de verkoopprijzen van Je m’appelle laag blijven. Iedere maand vind je 2 nieuwe mix&match-collecties en 2 flash-collecties, waarbij kwaliteit en prijs altijd voorop staan. De collecties zijn geen massaproductie want we willen niet dat al je vriendinnen in hetzelfde lopen. Er op tijd bijzijn is dus een must.

Verantwoorde producten
Een heel belangrijk onderdeel van onze bedrijfsfilosofie is het maken van verantwoorde producten. We zoeken steeds naar stoffen en productieprocessen die minder vervuiling opleveren. En we werken met fabrikanten die goed voor hun mensen zorgen. De mensen daar moeten tenslotte ook blij worden van Je m’appelle. 

Nieuwe invulling ‘ready to wear’
De manier waarop wij onze collecties brengen creëert een hele belangrijke bijdrage aan het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Onze doorlooptijd is kort. Dat betekent dat we steeds op het juiste moment met de juiste producten komen. Je koopt dus wat je op dat moment nodig hebt. Het kan een zomerjurkje zijn op het moment dat de zon schijnt of een vest wanneer het koud is. Kopen wat je op dat moment nodig hebt en het direct dragen. Een nieuwe en milieubewustere invulling van ‘ready to wear’.  

 

Trots
Het maken van de juiste kleding op de juiste manier zorgt ervoor dat we weinig retouren hebben. Dat maakt ons super trots, het is een positieve bevestiging. Wanneer we dan ook nog eens blije reacties van klanten lezen, dan zijn ook wij ook heel blij. 



Iedere bestelling een feestje
We krijgen heel veel feedback van onze klanten, vooral via social media en daar zijn we heel blij mee. Het is voor ons heel belangrijk. We leren er veel van. De klant staat bij ons altijd centraal. Niet alleen bij de klantenservice, maar ook op de designafdeling en in ons warehouse. Iedere bestelling moet bij ons een feestje zijn. Vanaf het bestelmoment tot aan het uitpakken van je bestelling. Het uiteindelijke dragen van onze kleding moet comfort en een blij gevoel brengen. Of je nu aan het werk bent, je kinderen naar school brengt of lekker op de bank hangt. 

Zorgen voor ‘Oui Oui’ gevoel 
Het online winkelen bij Je m’appelle moet op alle vlakken fun brengen. Van bestelbevestiging tot verpakking. De klant een ‘Oui Oui’ gevoel bezorgen. Daar gaan we voor.